2014-08-24

Biskvitinis medaus tortas


Medaus tortas jau yra tapęs klasika. Mano artimųjų ir draugų rate jis labai paplitęs ir nuolat pageidaujamas. Mane tai erzina. Labiausiai mane erzina torto gamyba. Man nepatinka, kad visas procesas trunka labai ilgai - tešlą reikia suminkyti, palaikyti šaltai, tada vargti kočiojant lakštus plonai plonai, juos kepti po vieną ir galiausiai gražiai apipjauti. Aš, kaip labai užimtas žmogus ( :D ), tiek laiko skirti tortui negaliu, todėl pradėjau dairytis alternatyvos tradiciniam medaus tortui pakeisti.
Atrodo, man pasisekė. Širšių lizde radau biskvitinio medaus torto receptą. Nuotraukos mane pavergė ir iš karto priminė vaikystę... Suskubau tortuką išbandyti ir buvau maloniai nustebusi. Šis biskvitinis medaus tortas yra vienas lengviausiai ir greičiausiai pagaminamų, bet savo skoniu toli gražu nenusileidžia tradiciniam tortui su plonais lakštais. Man jis primena medaus plokštainį, pardavinėjamą prekybos centruose. Vien tik torto kvapas pasakiškas, kepant užpildantis visus namus. Pakankamai drėgnas, bet nesuskydęs, tvirtas, biskvitai minkštučiai, o kremas maloniai švelnaus ir saldžiarūgščio skonio. Man jis tikrai puikus. Beje, viena draugų pora taip pat jau paragavo tortuko ir įvertino jį dešimtuku.


Jeigu tortą išmėginti susigundėte ir jūs, turiu keletą patarimų. Aš biskvitą kepiau 22 cm skersmens formoje su atsegamais šonais. Jeigu norite daryti didesnį tortą, ingredientų proporcijas atitinkamai padidinkite.
Miltų kiekį patarčiau reguliuoti pagal save - tešla turi būti grietinės tirštumo. Nors recepte rašoma, jog miltų reikia apie 450 g, aš sudėjau nepilnus 350 g, nes paprasčiausiai man pasirodė, jog tirštumo jau gana. Jeigu būčiau sudėjusi tiek, kiek nurodo instrukcijos, manau, būčiau gavusi minkomą tešlą.
Kai skystąją masę užkaitinsite, ją turite pakankamai atšaldyti, geriausia iki kūno temperatūros. Antraip į per karštą tešlą sudėjus kiaušinius, jie paprasčiausiai iškeps - sušoks į gabalėlius, tad turite būti atidūs.
Nuo iškepto biskvito nupjaukite viršutinę plutelę. Ją sutrupinkite - bus torto papuošimui.
Taip pat, nepersistenkite su biskvitų sulaistymu. Geriausia tai daryti kiekvieną biskvitą lengvai patepant konditeriniu teptuku, pavilgytu arbatoje.


Biskvitui:
  • 200 g dirbtinio medaus,
  • 200 g cukraus,
  • 200 g sviesto,
  • žiupsnelio druskos,
  • 1 a.š. cinamono,
  • 1 a.š. maltų gvazdikėlių,
  • 0,5 a.š. malto muskato,
  • 4 kiaušinių,
  • 2 a.š. kepimo miltelių,
  • 350 g miltų.

Kremui:
  • 500 g riebios grietinėlės,
  • 200 g riebios grietinės,
  • 2 v.š. cukraus,
  • 1 v.š. vanilinio cukraus,
  • 1 citrinos žievelės ir sulčių,
  • 0,5 a.š. citrinos ekstrakto.

Sulaistyti:
  • Puodelio stiprios juodosios arbatos.

Į puodą sudedame medų, sviestą, cukrų, prieskonius ir druską ir maišydami kaitiname iki užvirimo. Gerai atvėsiname iki kūno temperatūros. Po vieną įsukame kiaušinius. Persijotus miltus sumaišome su kepimo milteliais, suberiame į plakinį ir viską gerai išmaišome iki vientisos grietinės tirštumo tešlos. Supilame į kepimo popieriumi ištiestą kepimo formą ir pašauname į 180 laipsnių orkaitę 50 minučių. Iškepusį biskvitą atvėsiname ir perpjauname į 4 dalis.
Kremui viską sudedame į bendrą indą ir elektriniu plakikliu išplakame iki standžios masės.
Kiekvieną biskvitą negausiai sutepame arbata su konditeriniu teptuku ir pertepame grietinėlės kremu. Viršų, šonus papuošiame trupiniais. Prieš prapjaudami palaikome bent 12 valandų šaldytuve, kad biskvitai suminkštėtų ir tortas "subręstų".
Skanaus!

5 komentarai:

  1. Mm, kokios jaukios nuotraukos, o tortas atrodo labai skaniai ;}

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū, Rita! O tortukas tikrai labai gardus, visiems, kas ragavo labai patiko. Rekomenduoju ;)

      Panaikinti
  2. Gražu! Aš visad kepu tą tradicinį medutį iš plonų trapių lakštų, kurie per parą susigeria. Bet bet - manau, po tamstos įrašo bandysim ir šitą variantą. Ypač ačiū už patarimus!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Neturiu nieko prieš tradicinį Medutį, bet šis variantas man priimtinesnis vien tuo, kad gamyba užima perpus mažiau laiko. Kai tuo tarpu tradiciniam tortui lakštus kepu iš vakaro ir patį tortą sutepu tik kitą dieną... O skonis toks pat puikus! Nėra už ką, Jule, lauksiu atsiliepimų kai išbandysi! :)

      Panaikinti