2013-07-13

Varškės spurgos

Čia turbūt vienas iš tų patiekalų, kurio receptų yra tiek, kiek yra šeimininkių. Iš tiesų, nemažai receptų teko išbandyti ir man. Vieni kardinaliai skiriasi vieni nuo kitų, kiti galbūt mažiau. Tačiau man priimtiniausias yra šis. Spurgytės visada gaunasi minkštos, drėgnos, lengvai formuojamos.

Spurgoms reikia:
  • 400 g riebesnės varškės,
  • 2 kiaušinių,
  • 220 g miltų,
  • 100 g cukraus,
  • 1 nubrauktas a.š. sodos nugesintos kefyru (kas baisiai baisiai bijo padauginti ir mano, kad jausis jos skonis, skubu nuraminti - tikrai taip nėra, na, bet visgi sodą galima kepimo milteliais pakeisti),
  • 1 a š. degtinės,
  • aliejaus kepimui.

Varškę gerai ištrinti su cukrumi ir kiaušiniais. Miltus sumaišyti su soda ir sudėti į varškės masę. Ten pat supilti degtinę ir viską gerai išmaišyti. Rankas truputį patepti aliejumi ir iš masės formuoti nedidelius rutuliukus. Juos mesti į gerai įkaitusį aliejų ir kepti apverčiant vis kitą pusę. Kepimo laikas priklauso nuo spurgų didumo, kepimo intensyvumo, ugnies stiprumo... Tačiau galima orientuotis, jog spurgos yra iškepę, kai jos gražiai įrunda. Iškepusias nusausinti popieriniais rankšluosčiais, pabarstyti/apvolioti cukraus pudroje ir skanauti.

Aš spurgas visada prisiminsiu iš vaikystės. Vos iškepusias, dar karštas valgydavome jas užsigerdami šviežiu šiltu pienu. Tokie būdavo tobuli mano pusryčiai arba vakarienė.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą